יום שני, 24 בדצמבר 2012

משחקי חג המולד

יש כל כך הרבה משחקים ברשת שיצאו לכבוד חג המולד שכל האתרים פשוט מוצפים באדום של סנטה.
האמת שאני חושבת שזה ממש מקסים שדואגים להוציא משחקים לפני החגים ואני קצת תוהה למה אין בדת היהודית את העניין הזה. לא יצא לי לראות מעולם משחקים של חנוכה, פסח או ראש השנה, אבל יכול להיות שהראייה שלי סלקטיבית. בואו נודה, הרבה יותר כיף לראות סבא מזוקן עם כובע מצחיק מאשר סביבונים חסרי כל פואנטה. 
אז הנה כמה מישחקים חמודים שמסתובבים ברשת לכבוד הקריסמס: 
- שמחו קוף כריסטמס: משחק חידה חמוד ביותר. בתחילת המשחק צריך לבחור דמות של קוף ובנוסף להתאים לה איזשהו כובע באווירת חג המולד. אנחנו צריכים לחפש בעזרת הקוף כל מיני אביזרים וחפצים שקשורים לחג המולד כמו עץ, קישוטים ועוד. בדרך אנחנו נאסוף כלים שיעזרו לנו למצוא חפצים נוספים. רוב המשחק פשוט, היו כמה דברים שהיה לי אתגר לאתר. 
- הבדלי כריסטמס: משחקים הבדלים חמוד בניחוח חג. בהתחלה מופיעה תמונה של כלב השוכב במקביל לאח, גרבי החג והמתנות מוכנות ולנו נותר רק למצוא את ההבדל בין התמונות. 
- שולה המתנות: משחק מדליק בו אנחנו מגלמים אדם על מזחלת שצריך לאסוף מתנות וקישוטי חג מהשלג. המשחק הוא על זמן וצריך לעמוד ביעד של נקודות שמעניקות המתנות. בכסף שמרוויחים מאיסוף המתנות אפשר לקנות לסנטה עוגיות ומטעמים ולהעלות על לחייו השמנמנות חיוכים. 
- באבאלס כריסטמס: במקום לירות בכדורים הרגילים, מופיעים על המסך קישוטי חג ומתנות אותם צריך לפוצץ בעזרת השימוש בצבעים הנכונים. קעיון מקסים אבל לדעתי המשחק לא יותר מדי מאתגר, אפילו לא בשלבים מתקדמים יחסית. 
נראה לי שהיה אפשר לדאוג למספר רמות קושי, מה שיצור עניין למשך יותר זמן. 

יום חמישי, 20 בדצמבר 2012

משחקי תפקידים ברשת

אני מאוד אוהבת משחקים ברשת ואם יש ז'אנר שאני אוהבת במיוחד זה משחקי תפקידים. 
זו ההזדמנות שלי להגשים את כל החלומות הפרועים שלי ביותר, לטפל בתינוקות, לעבוד במכבסה, לבשל, לארגן חתונות, להיות נהגת מונית, לנהל מלון ובעצם לעשות כל דבר שהוא שונה לחלוטין ממה שאני עושה ביום יום (אם להתעלם מזה שגם בבית אני מטפלת בילדים, עושה כביסה, מבשלת, מארגת אירועים ומסיעה את הילדים או ההורים לכל מקום שהם צריכים להגיע אליו).

אז הנה כמה משחקים שאני ממליצה עליהם:
-מעון לתינוקות: האמהות מצלצלות בפעמון הגן והמטפלת נדרשת לאסוף מהן את הקטנטנים ולטפל בהם. האכלות, החלפות של חיתולים, משחקים משותפים. משלב לשלב יש יותר ילדים שצריך לדאוג להם ויותר דרישות של הילדים שצריך למלא. כך שהמשחק הופך יותר ויותר מאתגר במשך הזמן. 
-נהג אמבולנס: יש מישהו שלא רצה באיזשהו שלב בחיים שלו להציל אנשים? הנה ההזדמנות. 
במשחק נהג אמבולנס, אנחנו נוסעים באמבולנס בכביש, המטרה היא לאסוף כפתורי מהירות, בריאות וכדומה ולהגיע לקו הסיום כמה שיותר מהר (תשתדלו לא לפגוע במכוניות האחרות על הכביש).
-במעון לכלבים, משחק שמתאים גם למבוגרים וגם לקטנים, יש כלבלבים קטנים וחמודים שיש להם בקשות שאנחנו צריכים למלא. להביא להם את העצם או המשחק, פשוט, אבל גם פה הקושי גובר כשמתקדמים בשלבים.
-טיפול ספא הוא מצד אחד משחק מאוד חמוד ומצד שני הוא נראה לי כמו מקצוע נוראי. לטפל בלקוחות בספא זה זוועה, הרי לספא אנחנו הולכות בשביל להתפנק ובשביל שיתפלו בנו, לא? כנראה שמישהו צריך לעבוד בזה. 
בכל מקרה, בספא אנחנו מטפלות בלקוחות כשבכסף שאנחנו מרוויחות אנחנו יכולות להשתמש לשדרוג המקום. חמוד ביותר אם כי המוזיקת רקע קצת מטרידה. 

יום רביעי, 12 בדצמבר 2012

משחקי מריו ברשת

סופר מריו הוא מאוד נפוץ ואין כמעט אתר של משחקים ברשת שאי אפשר למצוא בו לפחות שלוש או ארבע משחקי מריו שונים.
המשחק מלווה אותנו כבר משנות ה80' ויצאו לו מגוון מאוד רחב של גרסאות.
הדמות הראשית במשחק היא מריו, איש מצחיק עם אוברול, כובע ושפם. המטרה היא להציל נסיכה בשם פיצ', כשבדרך קופצים על האוייבים ובכך מנטרלים אותם, אוספים פטריות מיוחדות, מטבעות ועוברים בין צינורות ירוקים.
יש גרסאות של המשחק שבהם יש ריבוי של דמויות וגם לואיג'י, אחיו של מריו, מופיע.
מריו יכול לההרג כאשר הוא נופל לבור, ללבה או כשהוא נוגע באוייב. מריו יכול לההרג גם במקרה בו הזמן המוקצב לסיום השלב הסתיים.
במשך השנים מריו עבר התפתחות גם מבחינה גרפית וגם מבחינת משחקים שונים ומשונים שיצאו בעקבות הצלחת הגרסה המקורית.
הנה סקירה של כמה משחקים מוצלחים:
-מריו סטריט פייטר: במשחק בוחרים את אחת מהדמויות המוכרות (פיצ', מריו או לואיג'י) וגם דמות להלחם איתה ופשוט הולכים מכות.
-מריו בי אם אקס 2: לוקח קצת זמן להבין איך לשלוט בדמות, אבל בעקרון יש את מריו על אופניים וצריך להעביר אותו מנקודה אחת לשניה. כשהשלבים עולים ומתקדמים גם כך הקושי והאתגר.
-מריו באוקיינוס: מריו נמצא בקרב אווירי קשה באוקיינוס. הוא צריך להתחמק מסירות ומטוסים שיורים עליו ומנסים להתנקש בו ולהצליח להשאר בחיים.
-מריו קאבום 2: המטרה היא לשגר את מריו מטיל כך שהוא יפגע בלואיג'י. בהמלך הפגיעה צריך לשמור לא להרוג את מריו שלנו וכמובן לאסוף בדרך מטבעות.
אז יש לא מעט גרסאות של מריו ברשת, אני עדיין שומרת חסד נעורים לשמחק המקורי, אבל שווה מדי פעם להסתכל על הדברים החדשים שצצים.