יום שלישי, 20 בנובמבר 2012

משחקים בכיפת ברזל

באמת שחשבתי שראיתי הכל, אבל איכשהו תמיד הרשת מצליחה להפתיע אותי בזריזות שבה היא מושפעת מהסביבה.
בפוסט הקודם כתבתי על משחקים ברשת בזמן המבצע הנוכחי, היתרונות והחסרונות שאני רואה לעידן הוירטואלי בזמנים מאתגרים אלו שאנו חווים. הפעם, אני רוצה לספר על ההשפעות שלנו על הרשת ולא על השפעותיה עלינו.
אתמול, כהרגלי ישבתי מול המסך וקראתי את מה שיש לחבריי להגיד ברשתות החברתיות.
הרשת מלאה בדיווחים, בין אם זה חדשות, הומור שמתפתח בעקבות הלחימה (חלקו הגדול הומור שחור), תיאורי מעשים טובים של אזרחים, היסטריה והתייעצויות איך להעביר את הזמן או איך לפנות בנושא לילדים הקטנים. 
באיזשהו שלב הספיק לי. אם פעם הרשתות החברתיות היו מן תרפיה ומנוחה מאירועי היום, כרגע הרשת היא אירועי היום בהרחבה, ולא בא לי.
החלטתי לבחור לי בין המשחקים באינטרנט משחק נחמד שיעביר לי את הזמן ויעזור לי לנקות את הראש לפני השינה.
אתם מתארים לעצמכם את גודל ההפתעה שחוויתי כשנגלה לעיני המשחק "כיפת ברזל"? איך הצליחו במהירות כזאת ליצור משחק? במשחק יש סוללות שמטרתן ליירט טילים שמגיעים לאיזור. במהלך המשחק מתקבלות כל מיני עובדות על המצב הביטחוני והמהלכים בהם נוקטת ישראל במהלך המבצע ובשנים האחרון. 
ישבתי ושחקתי במשחק זמן מה, עד שנזכרתי שהמטרה שלי היתה להתנתק מהמצב הביטחוני ולתת דרור למחשבות שלי והפסקתי. 
אני תוהה איזה עוד מקומות ברשת המצב יצליח לכבוש בזמן הקרוב. החדשות, נכבשו. הרשתות החברתיות, נכבשו. אתרי המישחקים, נכבשו. גם אתרי הצפייה ישירה כמו יוטיוב וחבריו מתחילים להתמלא בהסברה ישראלית או פלסטינית. 
אז הרשת לא רק משפיעה,היא גם מושפעת, ואולי זה גלגל אינסופי בו אנחנו מושפעים מהמצב, משפיעים על הרשת, מושפעים ממנה וחוזר חלילה. 
משחק?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה